Sunday, November 3, 2013

9 month already !

Assalamualaikum..

hi my reader...

now im 9 month already...dup dap dup dap menanti hari bersalin..sgt excited nk jumpa zuriat sendiri yg dikandung selama 9 bulan ni..kadang2 macam x percaya yg sekarang ni bakal bergelar ibu..sebelum ni asyik melayan anak2 buah je now x sangka akan ada anak sendiri..Alhamdulillah rezeki kurniaan Tuhan yg tak ternilai untuk kami suami isteri.

sekejap je masa berlalu dah 9 bulan..pengalaman indah mengandungkan kamu anak..serius seronok mengandung ni walaupun pada mulanya mengalami mual2 tp alhamdulillah semua tu pengalaman indah..semua keje suami tolong watkan dan pakej menjadi doktor peribadi sy lg..mengingatkan time makan vitamin dan minum susu...membelikan habatul sauda,kismis dan kurma suruh sy amalkan mkn..syukur Alhamdulillah mempunyai suami yg memahami.


wahai anak..

sebelum dirimu melihat dunia yg penuh ranjau berduri ni..perlulah kamu tahu..yg mama hari2 berdoa supaya kamu sentiasa dilindungi dan diberikan kesihatan yg baik serta menjadi anak yg soleh yg sentiasa sedekahkan al-Fatihah untuk mama dan papa di alam sana kelak dan membawa kami ke syurga..

harapan mama cuma satu..jadilah anak yang kuat dan sabar dari segala ancaman yg tidak baik untuk kamu serta sentiasa menjadi hamba Allah yg sentiasa taat kpd perintah Nya.mama percaya selagi kamu taat pd perintah Nya nescaya kamu akan menjadi anak yg baik kpd mama dan papa mu ini.

 segala persiapan dari hujung rambut hingga kaki mama dan papa dah sediakan untuk menyambut mu anak..wan dan nenek pun tak terkecuali..wan menunggu kamu untuk menjaga kamu dan mama semasa kita di dalam pantang nanti..nenek pula awal2 lg telah memberikan mcm2 untuk kamu..sampaikan mama dan papa hanya menadah tangan je..syukur alhamdulillah rezeki kamu ada sentiasa...

semasa kamu di dalam perut lagi semua org sekeliling mu amat menyayangi kamu anak menanti kamu dgn penuh teruja...nanti besar ingatlah jasa2 diorg berbaktilah  kamu menjadi insan yg sentiasa tidak lokek dgn pertolongan..

mama minta maaf jika nanti kamu akan dijentik atas kesalahan yg kamu lakukan..itu bertujuan untuk mengajar kamu dan menjadikan kamu lebih disiplin supaya kamu tidak tersasar ke jalan yang tak elok....ingatlah semua manusia tak sempurna yg baik kamu jadikan teladan dan yg buruk kamu jadikan sempadan..


Doakan saya selamat melahirkan khalifah kecil sy ni ye kawan2...excited dlm nervous jugak ni...actually baru2 ni scan perut sy kecik dan berat baby ok so doktor akan sarankan paksa bersalin induce coz takut baby dalam perut lemas..hanya Tuhan je tau betapa mama dan papa risau..kalau bole nak paksa bersalin sekarang jugak tp skrg ni masih under pengawasan doktor pakar lg kat hospital serdang.maybe nanti akan di berikan tarikhnya...

my everything...
                                                              




tq for reading this entry. ;)



No comments:

Post a Comment

org chomell berkata-kata..